lukasz3112, zieleń na białym super, już ustaliliśmy parę stron wcześniej, z tym że ta co pokazałeś taka zgniłozielona jakoś nie leży, coś żywszego by się przydało :P
[O2] Pompa wody - rozrząd
Zwiń
X
-
[O2] Pompa wody - rozrząd
Kupując do wymiany rozrząd wypadałoby zmienić pompę wody. Na rynku jest kilkadziesiąt rodzajów pomp różnych marek. Ceny tych fabrycznych (czyt. z ASO) i tych niefabrycznych pod własną marką są porównywalne a różnice wynoszą kilkadziesiąt złotych. W skodach montowany był rozrząd INA. W ASO oferowane są dwa rodzaje pomp wody zależnie od silnika*:
:arrow: 038 121 011 J
:arrow: 045 121 011 H
W/w pompy wody mają oryginalnie opakowania ASO oraz naklejki w kolorze białym.
Na rynku są także pompy wody z dodatkiem litery X czyli:
:arrow: 038 121 011 JX
:arrow: 045 121 011 HX
Pompy dodatkowo wyróżnione literką X mają oryginalne opakowania ASO ale naklejkę już w kolorze pomarańczowym.
Różnica cenowa między pompą "białą" a "pomarańczową" w ASO to ok. 400 plnów. Przy wymianie kompletnego rozrządu ASO proszą o zostawienie starej pompy i wtedy zwracają ok. 100 plnów.
Jak zapytałem się czy pompa z końcówką X jest regenerowana odpowiedziano mi, że nie jest to taka sama wartościowa pompa wody jak ta bez X. Natomiast spotkałem się też z info, że pompy z X są pompami regenerowanymi prze Niemców i po regeneracji dalej wpuszczane w obieg jako pełnowartościowy produkt (nawet na pierwszy montaż).
Czy ktoś z Was orientuje się jaka jest różnica między tymi pompami? Czy jeżeli mielibyście wybór kupilibyście pompę wody z rozrządem kupilibyście z X?
*na myśli mam silniki o oznaczeniach:
- 1,9 TDI: ATD od numeru silnika -211246
- 1,9 TDI: AXR, ASZ, BKC, BJB, BXE, BLS
- 2,0 TDI: BMM"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
-
-
Generalnie nie odpowiem Ci w 100% na twoje pytanie.
Ja jak wymieniam rozrząd to składam go z podzespołów firm:
rolki i wszelakie napinacze- INA
pompy- SKF
paski- Contitech'a lub Gates'a (zawsze zakładam pasek wzmacniany!).
Są to firmy, które robią te podzespoły na pierwszy montaż dla grupy VAG i nie tylko (producent samochodów wiele elementów sam nie produkuje robią to jednostki specjalizujące się w danej dziedzinie- "światowi producenci").
To o czym ty piszesz wyżej to już zakup tego samego za znacznie wyższą cenę!!!
Nie wiem jak innych- mnie na to nie stać...
Są podzespoły, które przez producentów tychże części wprowadzane są po regeneracji jako nowe (np. Bosch- przepływomierz), ale regenerację nie wykonuje producent samochodów tylko producent tych podzespołów, po drugie nie odróżnisz części nowej od regenerowanej (spełnia 100% normę nowego urządzenia więc nie ma co głowy sobie tym zawracać). Jeżeli jest inaczej to część ta jest tańsza, a informacja "po regeneracji" powinna znajdować się na produkcie."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez haragon
rolki i wszelakie napinacze- INA
pompy- SKF
paski- Contitech'a lub Gates'a (zawsze zakładam pasek wzmacniany!).
Zamieszczone przez haragonTo o czym ty piszesz wyżej to już zakup tego samego za znacznie wyższą cenę!!!
Nie wiem jak innych- mnie na to nie stać...
Zamieszczone przez haragonJeżeli jest inaczej to część ta jest tańsza, a informacja "po regeneracji" powinna znajdować się na produkcie."Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Komentarz
-
-
Z tą różnicą pomiędzy ASO, a nie ASO można polemizować.
Wszystko zależy od tego gdzie porównujesz ceny, rzadko jest to 80zł (na całym rozrządzie), najczęściej 200-300zł i więcej.
Co do X i bez X się nie wypowiem bo nie wiem.
[ Dodano: Pią 17 Lut, 12 11:58 ]
Zamieszczone przez BiszczuZamieszczone przez haragon
rolki i wszelakie napinacze- INA
pompy- SKF
paski- Contitech'a lub Gates'a (zawsze zakładam pasek wzmacniany!).
Pomijam tu oczywiście sytuację, w której tylko taki pasek jest dedykowany do twojego silnika."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
haragon, dziękuję Ci za wzięcie udziału w dyskusji, ale piszesz o całym rozrządzie!. Moje pytanie dotyczyło pompy paliwa
Zamieszczone przez andrzej-tdiPompy z końcówka X na pewno są regenerowane przez producenta. Dlatego jak kupisz pompę z końcówka X musisz zwrócić swoja stara pompę
Pytanie jakiej jakości są takie regenerowane pompy ?"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Biszczu
Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło.
Pytanie jakiej jakości są takie regenerowane pompy ?
W tym roku będę też wymieniać w RS-ce i tez będzie to ori zestaw mam nadzieje ze będzie do niego pompa z końcówką X.
Bo po co przepłaca za nowa przykładowo 300zł ja za X zapłacę np. 100zł.
A starej pompy przecież na półkę dla dekoracji stawiać nie będę :lol:
Tekst zkopiowany z Allegro
UWAGA!!! POMPA WODY NIE JEST REGENEROWANA!!! Regenerowane pompy (tak jak wszystkie inne regenerowane przez VW części) mają dodatkowo na końcu numeru literkę X (w tym przypadku 038121011JX oraz 038121011KX) oraz pomarańczową naklejkę na pudełku z numerem części. Pompy przez nas sprzedawane są absolutnie nowe!!!
Link: http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa...116900301.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BiszczuJeżeli za rozrząd z nieregenerowaną pompą cena jest 600 plnów, a z regenerowaną 550 plnów to chyba warto kupić nieregenerowaną
Dla spokoju swojego możesz kupić Nieregenerowana
Badz kupić regenerowana a za 50pln i kupić sobie dobra butelkę :lol:
Ale teraz tak na poważnie to powiem ze różnica jest niewielka od regenerowanej a nie regenerowanej, pewnie też bym wziął tą nieregenerowana.
Ja jak kupowałem do seata to nowa koszt. bodajże 330zł a regenerowana 80zł+ zwrot starej
Komentarz
-
-
wiem, ze to jest temat o pompach ale i o rozrządach, wiec podepne się z pytaniem
na allegro spotkałem taki opis w aukcjach:
"Ten typ rozrządu tj. 038 198 119 C jest droższy. Sprzedawcy na innych aukcjach proponują zamiast tego typu rozrząd tańszy 038 198 119 A, przekonując że oba rozrządy są niby takie same i pasują do podanych typów samochodów. Nic bardziej mylnego, proszę nie wierzyć w te zapewnienia. Rozrządy różnią się typem napinacza który nie jest pomiędzy sobą zamienny, a który przy zamianie nie spełnia swoich założeń i wprowadza drgania, zmniejsza komfort i może doprowadzić do zerwania paska.""
o co tu chodzi?Pozdrawiam
Paweł
Komentarz
-
-
Jeżeli przyjrzymy się procesowi regeneracji (profesjonalna regeneracja = to samo co nowa), to po co nowa jak można mieć to samo za mniejsze pieniądze???
Kiedyś widziałem proces profesjonalnej "naprawy-regeneracji" wprawdzie nie pomp, ale całych jednostek napędowych bez osprzętu. Naprawdę byłem pod wrażeniem. Są elementy, które w żaden sposób się nie zużywają więc nie ma najmniejszego powodu by je nie użyć po raz kolejny."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez haragonJeżeli przyjrzymy się procesowi regeneracji (profesjonalna regeneracja = to samo co nowa), to po co nowa jak można mieć to samo za mniejsze pieniądze???
Kiedyś widziałem proces profesjonalnej "naprawy-regeneracji" wprawdzie nie pomp, ale całych jednostek napędowych bez osprzętu. Naprawdę byłem pod wrażeniem. Są elementy, które w żaden sposób się nie zużywają więc nie ma najmniejszego powodu by je nie użyć po raz kolejny.
W takiej regenerowanej pompie wymienione jest pewnie łożyskowanie i uszczelnienie na nowe. Reszta raczej się nie psujeO2 Scout 1.8 TSI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aryZamieszczone przez haragonJeżeli przyjrzymy się procesowi regeneracji (profesjonalna regeneracja = to samo co nowa), to po co nowa jak można mieć to samo za mniejsze pieniądze???
Kiedyś widziałem proces profesjonalnej "naprawy-regeneracji" wprawdzie nie pomp, ale całych jednostek napędowych bez osprzętu. Naprawdę byłem pod wrażeniem. Są elementy, które w żaden sposób się nie zużywają więc nie ma najmniejszego powodu by je nie użyć po raz kolejny.
W takiej regenerowanej pompie wymienione jest pewnie łożyskowanie i uszczelnienie na nowe. Reszta raczej się nie psuje
Zużyciu głównie ulega łożysko i uszczelnienia. Jeżeli coś nie będzie spełniać normy idzie na przemiał. Każdy podzespół jest mierzony, prześwietlany (pod kątem spójności struktury) i oglądany. Jeżeli coś nie mieści się w normie leci na recykling. Potem części są planowane, przetaczane, piaskowane o tam jakieś 0,1mm więc wyglądają jak nowe i jeszcze spełniają swoją normę, i mieszczą się w tolerancji założonej przez producenta (mają tą samą skuteczność mechaniczną wiec nadają się do ponownego użytku).
Złożona w ten sposób pompa jest 100% jak nowa!"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashJak czytałem to z kołami dwumasowymi jest tak samo "X" = regenerowane.
Części z Końcówka X nie odbiegają żadna norma od nowych ori części.
Komentarz
-
-
Strasznie drogie to ASO w Jeleniej. . .Ja parę lat temu za cały przegląd wraz z wymianą oleju zapłaciłem 1.300 PLN w lubelskim ASO. . .a przecież rozrząd do AXR jest taki sam jak do BXE. . .
Niewątpliwym atutem wymiany rozrządu w ASO jest 2-letnia gwrancja i wrazie gdyby coś klęknęło to nie ma wyjścia. . .a tak, ścigaj kogoś przez allegro. . .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaStrasznie drogie to ASO w Jeleniej. . .Ja parę lat temu za cały przegląd wraz z wymianą oleju zapłaciłem 1.300 PLN w lubelskim ASO. . .a przecież rozrząd do AXR jest taki sam jak do BXE. . .
Niewątpliwym atutem wymiany rozrządu w ASO jest 2-letnia gwrancja i wrazie gdyby coś klęknęło to nie ma wyjścia. . .a tak, ścigaj kogoś przez allegro. . .
Potem to jest płacz i opinie w stylu lepszy łańcuszek itp...
Rozrząd wymieniam zawsze u DGW, jest taniej niż w ASO, a i zapewne lepiej ;-)
To zbyt poważna robota by eksperymentować z warsztatami.
A gwarancja ASO hmmm
Generalnie rzecz biorąc mam to w nosie. Nie chciałbym mieć samochodu po takiej awarii nawet naprawianego za free w ASO (a tam nie rzadko zdarzają się awarie rozrządów ;-)
PS: Co innego gdy auto jest na gwarancji- to wiadomo..."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaA no widzisz. A ja z racji tego że mój braciak jest mechanikiem, widziałem już parę razu urwany świeżo założony pasek Gates-a. I od tej pory zakłada on tylko i wyłącznie Contitech-a.O2 Scout 1.8 TSI
Komentarz
-
Komentarz